Много готин въпрос и практика до момента няма
Ако питате мен, най-добре е да изпратите писмено запитване до НАП. Все пак те се водят компетентния орган, а и тука работата май ще отиде много до "псувни", особено
Иначе за упражнението можем да спретнем нещо и тук. Според мен това са доходи от трудови правоотношения - съгласно параграф 1 т.26 "д" от допълнителните разпоредби на ЗДДФЛ, съответно задължение за подаване на годишна данъчна декларация няма.
Осигуровките ще са на основание чл.4 ал.1 т.8 от КСО - лица, упражняващи трудова дейност и получаващи доходи на изборни длъжности, и т.н.,
Само не мога нещо да си харесам основата върху която ще се дължат начислените платени, неплатени или неначислени осигуровки... ама като че ли клоня на основа 422 лв (Дейности на домакинства като работодатели).
По интересния въпрос е "кой е платеца" на този доход
И докато при сдружението на собствениците работата е ясна - отделно юридическо лице си е, и от това следва служебната регистрация в данъчното по реда на ДОПК (чл.82 ал.4), като данъчните ще си направят служебната проверка с общинския регистър или каквото там се пада.
Въпроса е до другата форма - "Общото събрание на етажната собственост". Тъй като нямам представа, не съм чувал, пък и не ме е интересувало до момента дали то се вписва в някакъв общински регистър, и приема че не, то работата става дебела, още повече, че данъчните закони и КСО не са предвидили изрично "приравняване" на това Общо събрание като юридическо лице.
И в този случай всеки съсобственик трябва да прескочи до Агенцията по вписванията и да си извади регистрация по Закона за регистър Булстат - основание чл.3 ал.1 т.11, и всеки съсобственик да превежда полагащата му се част от данъка и осигуровките по сметките на данъчното. И особено весело става, когато етажната собственост е от 20 - 30 апартамента, и всеки плаща примерно по 20 лв заплата
))
Та... в случая ще е много по... политкоректно да го кажем... да се плаща в пликче, под масата и т.н.