Здравейте,
Аз съм студент и получавам наследствена пенсия от двамата ми родители.
Имам два въпроса относно получаването на наследствена пенсия, а именно:
1. Имам ли право да получавам пенсията в летните месеци, от края на лятната сесия на 1ви курс до началото на зимният семестър от 2ри курс?(също така през летните ваканции до 12 клас)
2. Ако започна работа на трудов договор на половин работен ден докато уча, ще мога ли да получавам наследствената пенсия?
- Дата и час: 22 Ное 2024, 21:05 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Наследствена Пенсия
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.
|
|
2 мнения
• Страница 1 от 1
Re: Наследствена Пенсия
Относно Въпрос №1 - Правото на наследствена пенсия съществува за срока на обученето, но не по-късно от 26-годишна възраст. Доколкото знам няма нормативно основание наследствените пенсии на учащите се във ВУЗове да се спират или прекратяват по време на ваканциите между два семестъра и да се възстановяват от началотона следващата учебна година. Подобна практика на осигурителния орган е противозаконна. По време на ваканцията учащият се не губи това си качество.