Страница 1 от 1

кмет на Община - страна в административния процес

МнениеПубликувано на: 23 Мар 2010, 15:30
от r.atanasova
Спор пред Адм. съд с предмет - обжалване на Заповед на Кмета на Община на осн. чл. 9б, ал.3 от АПК. Адм. съд постановява решение - отменя Акта на Кмета. В резултат - депозирана касационна жалба от Община ...., представлявана от Кмета ....
Как ви се струва този казус?

Re: кмет на Община - страна в административния процес

МнениеПубликувано на: 23 Мар 2010, 16:25
от freelance
Здравейте, струва ми се, че през последните 20-ина години твърде много училища раздадоха дипломи на юристи :)

Re: кмет на Община - страна в административния процес

МнениеПубликувано на: 25 Мар 2010, 16:52
от Julyan
На какво "основание"? Спорът да не е по ЗУТ? Кой е ответникът, конституиран на първа инстанция?
Няма ли разпореждане на съда да се оправи касаторът?

Re: кмет на Община - страна в административния процес

МнениеПубликувано на: 26 Мар 2010, 09:25
от r.atanasova
Спорът е по ЗМДТ за ТБО, конституирани страни са ЮЛ и Кмета на Общината . Има съмнения относно чл. 210, ал.2 от АПК да не би пък да се окаже, че Общината е заинтересована страна?

Re: кмет на Община - страна в административния процес

МнениеПубликувано на: 26 Мар 2010, 11:26
от Julyan
"...конституирани страни са ЮЛ и Кмета на Общината..."

Ако общината е била конституирана /Тя ли е това ЮЛ в случая? Или ЮЛ е жалбоподателят, а общината въобще не е участвала като страна пред първа инстанция?/, като заинтересованат страна, то не виждам проблем да подаде и касационна жалба. При този случай касационната инстанция може да реши, че общината не е следвало да участва в спора и да обезсили съдебното решение спрямо нея.

Ако общината не е била конституирана действително може да се търси приложимост на чл.201, ал.2 от АПК. Т.е. жалба да се подаде от лице, което не е било конституирано като страна /освен ако участието й не е било отказано или прекратено изрично/.

Третата хипотеза е грешка на юриста, изготвил касационната жалба, който принципно изготвя документи от името на общината, без, в случая, да съобрази, че става въпрос вече за специални правила, според които страна в производството е не общината /ЮЛ/, а органът, издал АА /кметът/.

За какво конкретно е спорът? Определена такса битови отпадъци? Как е станало това определяне? Питам по- специално има ли акт, подписан от кмета или от друго лице? /В практиката има разни хипотези понеже./ Не от любопитство, а да се опитаме да поразсъждаваме заедно. Какъв е актът на кмета?

Re: кмет на Община - страна в административния процес

МнениеПубликувано на: 29 Мар 2010, 11:10
от r.atanasova
Актът е Акт за установяване на публично общинско вземане за ТБО на Кмета на Общината по чл. 9б, ал.2 от ЗМДТ за имот на едно ЮЛ- търговец.
Да поразсъждаваме тогава и за друго - при спазване разпоредбата на чл. 9б, ал.2 от ЗМДТ вземанията от такси се установяват с Акт на Кмета на Общината.
Тогава - вземанията от такси включително ТБО, ще станат ликвидни след определянето им с Акт по реда на чл. 9б, ал.2 от ЗМДТ и изискуеми след влизане в сила на този Акт.Каква е ролята тогава на сроковете предвидени в Наредбите на ОбС за внасяне на ТБО?
Има ли право Общината да начислява лихви върху задълженията за ТБО ако те не са установени с влязъл в сила Акт по чл. 9б, ал.2 от ЗМДТ само защото са изтекли сроковете за плащане предвидени в Общинската Наредба?
Още нещо - Според Общинската администрация не може да се състави Акт по чл. 9б, ал.2 от ЗМДТ, акт за задължение за ТБО, ако не е настъпил падежа му по Наредбата на ОбС?!
Не мисля, че е правилно, защото реда за установяване, изменение и доброволно изпълнение на задълженията за такси е опреден в АПК, за разлика от задълженията за местни данъци например. Единствено принудителното им събиране става по реда на ДОПК.
И така - Вие как мислите - ако имате време и желанието да коментираме :)