Страница 1 от 1

Неустойки мобилен оператор

МнениеПубликувано на: 01 Апр 2010, 16:05
от kozchei
Здравейте, имам следния въпрос.
Подписах едногодишен договор с Глобул, при закупуването на телефон в началото на февруари 2009г като не съм използвал картата. В една от клаузите договорът се подновява автоматично за 1 година след изтичането. Плащал съм си таксите редовно, като еднократно я използвах ноевмри и имах сметка от 97 лв, кояото забравих да платя. С мен се свърза фирмата, която събира просрочените задължения и заплатих въпросната сума, но сега искат да платя и таксите за подновения договор за 2010 в размер на към 100 лв, защото договорът се бил подновил автоматично през февруари 2010, въпреки, че номерът е спрян от системата на Глобул. Трябва ли да платя тази сума и ако откажа, каква правна и финансова отговорност мога да понеса?
Благодаря!

Re: Неустойки мобилен оператор

МнениеПубликувано на: 01 Апр 2010, 16:29
от Imperator
Първо попитай тази форма, на какво основание те търси. Като кажат, че имат договор, нека да ти го изпратят. Този договор трябва да се нарича ЦЕСИЯ и да има нотариална заверка. Не го ли представят, прати ги да го искат от Глобул.

Re: Неустойки мобилен оператор

МнениеПубликувано на: 02 Апр 2010, 11:08
от kozchei
Фирмата е КредиРеформ и си има легални договори с Глобул МТЕЛ и доста от големите достав4ици на услуги. Идеята ми беше дали трябва да платя неустойките, след като те първо ми подновяват договора, после ми искат неустойки по него, при ве4е спряна сим карта..и какво отговорности нося ако не го направя..от типа на влияние на кредитно досие в БНБ, да им покривам разходи за адвокатите им и т.н. Сумата е 93 лв и някакви стотинки. Не ми е за парите, но не искам да им плащам за лудо..

Re: Неустойки мобилен оператор

МнениеПубликувано на: 02 Апр 2010, 14:54
от ivan_lawyer
Темата е много обширна, но поради празниците не бих се натоварвал отново. С две думи - неустоечното задължение подлежи на корекция при прекомерност. Такава очевидно е налице. Претърпените от Глобул вреди са нищожни, тъй като отдавна вече не седи оператор зад всяка линия като в старите телефонни аналогови станции. Но имат основание, тъй като по всяко време са длъжни да обслужат линията. Но за напълно анулиране на неустойката не може да става въпрос.

Уловката е записана в договор и подписана от Вас. Принципът е - да си намерите друг оператор, който има обаче същите условия. Така или иначе излизане от кръга няма.

Но можете да протакате поне 6 месеца напред.