Страница 1 от 1

ЗОП

МнениеПубликувано на: 02 Фев 2004, 14:44
от Коки
Не трябва ли, вместо да сключват граждански договор с авокат, лицата които са посочени като възложители на обществена поръчка в Закона за обществените поръчки да възложат малка обществена поръчка за правно обслужване?

Re: ЗОП

МнениеПубликувано на: 06 Фев 2004, 13:24
от iata
Dobar vapros.
Pravnite uslugi izricno prisastvat v ZOP.
No pravnite uslugi se predostavjat po silata na trudov dogovor i po silata na grazhdanski dogovor. Vav vtorija slucaj dogovorat ili e s advokat (po cestija variant, kogato e neobhodimo i procesualno predstavitelstvo) ili ne.
Dotuk beshe lesnoto.
Nadolu sa moi razishlenija no trjabva da gi proverja.
Edva li naemaneto na juriskonsulti po trudovo pravootnoshenie shte se urezhda ot ZOP. Parvo imash KT i vtoro poradi estestvoto na cast ot vazlozhitelite, juriskonsultuite pri tjah biha bili darzhavni sluzhiteli. Dali shte se prilozhi ZOP, pri uslovie, ce prilozhenieto mu ne e izricno izkljuceno) shte zavisi spored men ot tova koj zakon shte e specialnija v tozi slucaj. A tova kato ce li e ZOP, hehe.
Vav vtorija slucaj ne vizhdam zashto da ne se prilaga ZOP (Zakon za advokaturata mozhe i da sadarzha pravila protivorecashti na ZOP), no kato ce li praktikata e advokatskite uslugi da ne minavat prez ZOP. A mozhe bi e redno.

Shte vidim :))

Re: ЗОП

МнениеПубликувано на: 06 Фев 2004, 16:49
от 14
Въпросът наистина е интересен с оглед на следното :много често се случва дадена община или друг субект ,за който прилагането на ЗОП се явява задължително ,да сключи с адвокат договор за правно обслужване в рамките на дадена календарна година при определено месечно възнаграждение .Ако размерът на годишното възнаграждение за адвоката за предоставяните от него правни услуги по този договор е под 10 000 лв.,тогава на основание чл.3,ал.2 от Наредбата за възлагане на обществени поръчки под праговете ,определени чл.7,ал.1 от ЗОП може да се приеме ,че не е необходимо общината напр. да обявява процедура по тази наредба за правно обслужване ,а може сама да си избере адвокат ,с който да сключи граждански договор.Но представете си ,че договореното възнаграждение годишно е над 10 000 лв. Не следва ли тогава този субект ,който е длъжен да прилага ЗОП и Наредбата ,да обяви процедура за избор на адвокат ,който да осъществява годишно правно обслужване на възложителя.Не знам в практиката такива случаи ,макар че от гледна точка на ЗОП ,това не само е възможно ,но и в някои случаи ми се струва задължително. Несъмнено колегата Коки има предвид подобни хипотези ,а не такива ,касаещи назначаване на юрисконсулт било по служебно или трудово правоотношение.За мен въпросът остава открит -т.е. следва ли един възложител по ЗОП при необходимост от годишно правно обслужване и при цена на услутата над 10 000 лв. да има задължението да обявява процедура за възлагане на малка обществена поръчка за правно обслужване по ЗОП ,респ. по цитираната по-горе Наредба.Контрол по този въпрос осъществява Сметната палата и ми е интересно ако някой знае нещо повече в тази насока.Просто в практиката такива случаи са малко.